Dienstverlening
ICT-diensten
OPDRACHTGEVER
Schoolvereniging Rehoboth. Deze schoolvereniging bestaat uit zeven basisscholen met rond de 2.000 leerlingen. Iedere school binnen de vereniging had een eigen aanpak met betrekking tot ICT.
DE UITDAGING
Iedere school binnen Schoolvereniging Rehoboth maakte gebruik van een aparte mailserver. Als personeel van school veranderde of er kwamen stagiaires bij, leverde dat direct problemen op met de mail. Er moesten veel stappen ondernomen worden om de mailadressen door te laten ‘lussen’ naar andere adressen of om nieuwe mailadressen aan te maken. Ook met het oog op thuiswerken was het belangrijk dat de mail op verschillende locaties bekeken kon worden. Rehoboth wilde dit proces graag vergemakkelijken en zocht daarvoor een betrouwbare ICT-partner. DBKC werd ingeschakeld om mee te denken in dit vraagstuk.
DE AANPAK
DBKC stelde voor om middels een grote migratie de mailadressen centraal te gaan regelen binnen Office 365. Een flinke klus omdat er op iedere school weer met andere servers gewerkt werd. De migratie werd in één keer vormgegeven. Middels een proefdraai werd gecheckt of alles goed werkte. Daarna volgde een terugrapportage. Het geheel werd uitgevoerd in een goede samenwerking met de interne ICT’er binnen de schoolvereniging.
HET RESULTAAT
Iedere school werkt inmiddels perfect binnen Office 365 in de cloud. Back-ups zijn geen probleem meer. Mailadressen worden moeiteloos aangemaakt en iedereen kan op alle locaties aan het werk. Het flexibele werken, de tijdsbesparing en de ‘up-to-date’ aspecten zijn te danken aan de migratie.
BUSINESS BENEFITS
Flexibeler werken | |
Tijdsbesparing |